Vandaag zijn wij geopend van 09:00 – 17:00

Bloemingdael

Booming bij Blooming:

Het Botox abonnement!

Wij zijn nu telefonisch bereikbaar!

Deep-plane hals-facelift

De afgelopen drie jaar zijn de plastisch chirurgen van Blooming meerdere keren afgereisd naar Miami om de nieuwste ontwikkeling op het gebied van facelifts te bestuderen: de deep-plane hals-facelift. Tijdens de operatie trekt de plastisch chirurg de lagen onder de huid strak. Doordat de huid niet wordt strakgetrokken, ontstaat er een mooi natuurlijk resultaat.

• Een jongere en frissere uitstraling
  • Kortere herstelperiode van slechts twee weken
  • Littekens herstellen rustiger en worden minder breed
  • Vrijwel geen pijn na de ingreep

Wat is een deep-plane hals-facelift?

Dit type facelift gaat zeer effectief veroudering van de huid in het gezicht en de hals tegen. Doordat alleen de diepere weefsels worden strakgetrokken, geeft de ingreep een natuurlijk resultaat.

Voordelen van de deep-plane hals-facelift

Bij veel andere soorten facelifts trekt onderhuids weefsel na de ingreep aan de huid, doordat deze onder spanning ‘opgehangen’ wordt. Met de deep-plane hals-facelifttechniek doen we precies het tegenovergestelde. Terwijl we het onderliggende weefsel aantrekken, valt de bovenste huidlaag hier soepel overheen. Dit geeft een natuurlijk resultaat waar u, ten opzichte van andere soorten facelifts, langer van geniet. Ook genezen littekens rustiger wanneer de huid niet onder spanning staat, waardoor ze minder breed worden en sneller tot rust komen.

Het eerste consult

Bij Blooming komt u altijd eerst langs voor een consult met een van onze plastisch chirurgen. Tijdens dit gesprek bespreken we uw wensen en geeft de plastisch chirurg u advies. We informeren naar uw medische achtergrond en uw medicijngebruik. Ook bespreken we eventuele eerdere ingrepen aan uw gezicht en leggen we u de risico’s en mogelijke complicaties van de operatie voor. Wanneer u besluit dat u een deep-plane hals-facelift wilt laten uitvoeren, ontvangt u vooraf extra informatie over hoe u zich het beste kunt voorbereiden en wat u kunt verwachten van het herstel.

De deep-plane hals-facelift behandeling

Deze operatie vindt plaats onder algehele narcose en u blijft een nacht in het ziekenhuis slapen. Tijdens de ingreep zet de chirurg de onderliggende fundering van de huid onder maximale spanning. De overtollige huid die erbovenop ligt , wordt weggesneden. Doordat de huid niet wordt aangetrokken, hechten we deze spanningsloos. De techniek kan gebruikt worden voor mannen en vrouwen.

In Blooming Plastische Chirurgie hebben de plastisch chirurgen alleen in 2018 al 150 deep-plane hals-facelifts uitgevoerd.”

Het herstel na een deep-plane hals-facelift

De herstelperiode na deze ingreep is slechts twee weken. Bij oudere facelift-technieken is dit meestal drie tot vier weken. Mogelijke complicaties als een wondinfectie of een nabloeding zorgen ervoor dat de genezing iets langer duurt. Laat u na de ingreep door een vriend of familielid naar huis brengen. De dag na de ingreep mag u namelijk niet zelf autorijden. U draagt minimaal een week een drukmasker om het herstel te bevorderen. Bij oudere technieken is dit meestal vier weken.

Controleren van het herstel

We plannen een tot twee weken na de ingreep een controle in. De plastisch chirurg controleert tijdens deze afspraak hoe het genezingsproces verloopt. Tijdens de controle bespreekt u met de plastisch chirurg wanneer u weer kunt werken. Heeft u een kantoorbaan?  Dan kunt u in principe na twee weken weer starten met werken. Vier weken na de operatie kunt u langzaam starten met sporten. Na zes weken zijn er geen beperkingen meer.

Minder pijn en minder zwelling

Doordat de chirurg in diepere lagen opereert, is de zwelling minder. Ook ervaren cliënten minder pijn na de operatie doordat de wondvlakken onder de huid, waar de meeste gevoelszenuwen lopen, minimaal zijn.

Het resultaat van de deep-plane hals-facelift

Om u een idee te geven van de mogelijkheden van deze nieuwe techniek vindt u hieronder voor-en-nafoto’s van een van onze cliënten. Na de operatie zal de huidveroudering gewoon doorgaan. Hierom is een gezonde levensstijl van belang voor een zo langdurig mogelijk resultaat.

previous arrownext arrow

Risico’s en complicaties

Het is bij deze ingreep erg belangrijk dat de chirurg de techniek goed beheerst. Andere soorten facelifts blijven ver weg van de aangezichtszenuwen, terwijl de chirurg bij deze techniek juist tussen de zenuwen doorgaat om de weefsels los te prepareren. Het hebben van kennis over anatomie en ervaring zijn hierdoor de belangrijkste aspecten van deze operatie. Bij Blooming Plastische Chirurgie hebben de plastisch chirurgen alleen in 2018 al 150 deep-plane hals-facelifts uitgevoerd. Binnen deze groep is er 1 complicatie vastgesteld. Het ging hier om een nabloeding en geen zenuwletsel.

Belangrijke risico’s waar u altijd rekening mee dient te houden zijn:

• Nabloeding
  • Infectie
  • Vochtophopingen of stijfheid in het gezicht
  • Slechte wondgenezing
  • Zenuwbeschadiging
  • Onvrede over het esthetische resultaat
  • Blijvende littekens
  • Allergische reactie

Roken

We raden u sterk aan om minimaal zes weken voor de operatie te stoppen met roken. Als u blijft roken vernauwen uw bloedvaten, waardoor de wondgenezing langzamer zal gaan. Ook neemt de kans op nabloedingen toe als u rookt.

Deep-plane hals-facelift ervaringen

Ik heb nauwelijks last gehad van pijn en zwelling. Ook hoefde ik maar voor korte periode het drukverband en faceliftmasker te dragen.

Ik was erg bang dat ik na de ingreep een strakgetrokken gezicht zou hebben. Gelukkig was het resultaat erg mooi en natuurlijk!

Afspraak maken voor een deep-plane hals-facelift

Voor meer informatie kunt u terecht bij een van onze plastisch chirurgen. U kunt een afspraak inplannen door te bellen naar 023 544 4974 of een bericht te sturen naar info@bloomingpc.nl. Let op: niet iedereen komt hiervoor in aanmerking, een intakegesprek is daarom noodzakelijk voor het beoordelen van uw anatomie en het opstellen van een persoonlijk behandelplan.

Heeft u een vraag over een deep-plane hals-facelift? Stuur uw vraag naar plasticchat@bloomingpc.nl. We streven ernaar om uw vraag binnen een minuut te beantwoorden.

Tijdens onze openingstijden kunt u ons telefonisch bereiken op 023 544 4974.
Maandag09:00 – 21:00 uur
Dinsdag09:00 – 17:00 uur
Woensdag09:00 – 17:00 uur
Donderdag09:00 – 21:00 uur
Vrijdag09:00 – 17:00 uur

Adresgegevens

Blooming Plastische Chirurgie Spaarne Gasthuis –Noord, 3e verdieping Vondelweg 999 2026 BW Haarlem
Bel: 023-5444974 Wij zijn telefonisch bereikbaar!