Bloemingdael

Bloemingdael is Blooming

Omdat we samen groeien is deze nieuwe naam een mooie stap!

Wij zijn nu telefonisch bereikbaar!

S-lift

Een minilift, ook wel S-lift genoemd, heeft als doel om uw kaaklijn en wangen te verstrakken. Het is de minst uitgebreide variant van de facelift en de mate van verslapping van uw huid en leeftijd bepalen of deze methode voor u effectief is. De S-lift gaat het verouderingsproces in uw lichaam niet tegen, maar draait de tijd terug waardoor u uw natuurlijke uitstraling terug krijgt. De S-lift kan goed gecombineerd worden met andere behandelingen zoals een ooglidcorrectie of wenkbrauwlift. Tijdens het intakegesprek bespreekt de plastisch chirurg met u uw wensen en stelt op basis daarvan een behandelplan op.

• De S-lift is geschikt voor een kleine verandering in uw gelaat
  • Een klein onzichtbaar litteken in de plooi voor uw oor
  • Binnen 2 uur een jong en fris uiterlijk
  • Na 2 weken uw dagelijkse werkzaamheden weer oppakken

Een S-lift: wat is het?

De mini facelift is een minder ingrijpende variant van de volledige facelift. Tijdens een minilift of S-lift wordt er gewerkt met minimale insnedes en het is dan ook mogelijk om de ingreep met een plaatselijke of algehele verdoving te ondergaan. Dit bespreekt u met de plastisch chirurg. Een S-lift minilift heeft, net als de volledige facelift, effect op het hele gezicht behalve het voorhoofd. Bij een mini facelift wordt alleen de bovenste huidlaag gelift. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de MACS-lift of facelift: hier wordt naast het huidweefsel ook het spier-, vet- en bindweefsel onder de huid verstrakt.

Om te kijken hoe een minilift er bij u uit komt te zien, plaatst u twee vingers aan beide kanten van uw gezicht, ongeveer een centimeter van uw oorlel. Trek nu de huid naar achter en ervaar het effect van een mini facelift.

Het eerste consult

Voorafgaand aan de S-lift behandeling heeft u een uitgebreid gesprek met uw behandelend plastisch chirurg van Blooming. Tijdens dit eerste consult bespreekt u uw wensen en vertelt de plastisch chirurg u of een S-lift de geschikte oplossing is voor uw klachten. Indien uw onderhuidse weefsel verslapt is, wordt een S-lift niet geadviseerd. Het resultaat zal in dit geval niet optimaal zijn en het effect van de ingreep blijft minder lang zichtbaar. Factoren als leeftijd, erfelijkheid en uw levensstijl bepalen of een S-lift voor u een bevredigend resultaat geeft. Uw medische achtergrond is belangrijk voor het uitvoeren van de ingreep: gebruikt u bijvoorbeeld medicijnen of heeft u eerdere operaties ondergaan rondom het gezicht? Dit wordt dan meegenomen in uw dossier.

De plastisch chirurg neemt samen met u de behandeling door en geeft aan welke resultaten u kunt verwachten. Ook de voor- en nadelen van een S-lift en de mogelijke risico’s en complicaties van de ingreep worden besproken. Op basis van het intakegesprek kunt u beslissen om tot de behandeling over te gaan. De behandeldatum wordt vervolgens vastgesteld en u krijgt uitgebreide uitleg over de voor-en nazorg van de mini facelift/ S-lift.

De S-lift behandeling

Een s-lift is een ingreep die kan worden uitgevoerd onder plaatselijke verdoving of algehele narcose. Het voordeel van een plaatselijke verdoving is, dat u geen last heeft van de eventuele nasleep van de verdoving. Een algehele narcose heeft als voordeel dat u niets meekrijgt van de ingreep. Samen met uw behandelend plastisch chirurg besluit u welke vorm van verdoving voor u het beste is en of u moet overnachten in het ziekenhuis.

Tijdens de behandeling wordt het te behandelen gebied door de plastisch chirurg geïnjecteerd met een verdovingsvloeistof en een oplossing die ervoor zorgt dat er nauwelijks bloed vrijkomt tijdens de ingreep. Het sneetje dat nodig is om de huid strak te trekken, maakt de plastisch chirurg in de plooi langs uw oor en heeft de vorm van een S. Om deze reden wordt de minilift ook wel een S-lift genoemd. Na het maken van de snede, maakt de plastisch chirurg uw huid los van het onderliggende bind- en spierweefsel en trekt de huid strak.

Ik heb lang getwijfeld over een mini facelift maar ben erg blij dat ik de stap uiteindelijk heb durven nemen. Het resultaat is geweldig en ik zie er zoveel beter en frisser uit!

Het herstel na de S-lift

Wanneer de S-lift behandeling onder plaatselijke verdoving heeft plaatsgevonden, kunt u onze kliniek ongeveer twee uur na de ingreep weer verlaten. Als u onder algehele narcose bent geweest, duurt dit vaak iets langer. Voor welke verdoving u ook kiest, u mag niet zelf autorijden na de ingreep. Ter ondersteuning van het herstel krijgt u een strak drukverband om het hoofd. Dit verband mag u na ongeveer 24 uur weer verwijderen en vanaf dat moment kunt u ook weer douchen. Zorg er hierbij wel voor dat de hechtingen droog blijven totdat deze zijn verwijderd.

Een tot twee weken na de operatie komt u bij ons langs voor de eerste controle. Tijdens deze controle verwijdert de plastisch chirurg in de meeste gevallen ook de hechtingen. Uw gezicht zal de eerste twee weken na de ingreep nog blauw en gezwollen zijn en u kunt last krijgen van napijn. Deze pijn kunt u bestrijden met een paracetamol of voorgeschreven medicatie.

Tijdens de eerste weken na de ingreep raden wij u af om fysieke inspanningen te verrichten. In de zes weken mag u ook zeker geen zwaardere fysieke inspanningen doen, zoals tillen, bukken en sporten. Na ongeveer twee weken kunt u uw werk weer oppakken mits dit uw lichaam niet belast. Op onze pagina over de nazorg van een facelift vindt u meer informatie.

Het resultaat van een S-lift

Om u een goed beeld te geven van wat het natuurlijke effect is van een mini facelift, lichten wij een voor-en-na-foto uit.

ArrowArrow

Risico’s en complicaties

Net zoals bij elke ingreep bestaat er ook bij een minilift kans op complicaties. Alhoewel deze complicaties niet vaak voorkomen omdat de ingreep klein is, is het altijd goed om hier rekening mee te houden. Onze plastisch chirurgen zullen tijdens het intakegesprek de voor-en nadelen en de risico’s van de behandeling met u bespreken. De belangrijkste complicaties die kunnen optreden na een facelift behandeling zijn:

• Nabloeding
  • Infectie
  • Vochtophopingen of stijfheid in het gezicht
  • Slechte wondgenezing
  • Zenuwbeschadiging
  • Onvrede over het esthetisch resultaat
  • Blijvende littekens
  • Allergische reactie

Littekens

De eerste tijd zijn de littekens rood en gezwollen, maar dit wordt meestal na zes weken al minder. Houd er wel rekening mee dat een litteken ongeveer een jaar tot anderhalf jaar de tijd nodig heeft om tot een eindstadium te komen. Houd littekens uit de zon en verzorg ze met een littekencrème. Bij ons in de kliniek gebruiken wij Staudt littekencrème.

Roken

Stop minstens zes weken voor tot zes weken na de behandeling met roken. Roken vernauwt de bloedvaten, waardoor er problemen bij de wondgenezing kunnen ontstaan. De kans op nabloedingen wordt verkleind zodra u stopt met roken.​

Facelift ervaringen

Het is 6 weken geleden dat ik een facelift ondergaan heb, uitgevoerd door dokter Wouter van der Pot. Ik ben zeer tevreden over het resultaat want het probleem is opgelost, terwijl het niet trekkerig of onnatuurlijk uitziet.

De mini-facelift is mij erg meegevallen weinig pijn gehad. Ben enorm blij mee met het eindresultaat. Ik raad iedereen deze kliniek aan.

Wilt u meer informatie over een mini facelift? Maak een afspraak met een van onze plastisch chirurgen. Neem contact met ons op via 023 544 4974, door te mailen naar info@bloomingpc.nl of maak direct een afspraak via onderstaand contactformulier.

Tijdens onze openingstijden kunt u ons telefonisch bereiken op 023 544 4974.
Maandag09:00 – 21:00 uur
Dinsdag09:00 – 17:00 uur
Woensdag09:00 – 17:00 uur
Donderdag09:00 – 21:00 uur