10 tips om uw huid te verbeteren door middel van voedsel

Eerder gaf Yamuna (https://www.bloomingplastischechirurgie.nl/yamunas-tips-eten-voor-een-mooie-huid/) al haar top 10 van voedingsmiddelen die goed zijn voor een mooie huid. In dit blog geven wij u nog eens 10 tips om de huid te verbeteren en te beschermen door middel van voeding.

  1. Groene thee: groene thee bevat de stof ECGC, ook wel polyphenol genoemd. Deze stof heeft een positief effect op de huid. Zo helpt het bijvoorbeeld tegen acné, aangezien ECGC ontstekingsremmend werkt. Ook werkt het preventief tegen het ontstaan van rimpels. Dit komt doordat groene thee huidbeschadiging na blootstelling aan het zonlicht kan voorkomen.
  2. Rode bietensap: rode bietensap is en echt ‘beauty sapje’. Het helpt acné te voorkomen en zorgt ervoor dat de huid egaler wordt. Dit komt doordat rode bietensap een sterk ontgiftende werking heeft en het bloed zuivert. Hierdoor werkt het ook goed als detox-drank.
  3. Pure chocolade: pure chocolade bevat veel flavonoïden die er onder andere voor zorgt dat de huid beschermd is tegen UV straling en vrije radicalen.Ook zorgt het voor een betere bloedtoevoer waardoor de huid zachter en sterker wordt. Hierbij geldt wel: hoe puurder, hoe beter. Kies daarom voor een variant die meer dan 70% cacao bevat. Wel is het nog steeds noodzaak om uw gezicht en lichaam in te smeren met een spf houdende crème.
  4. Amandelen: amandelen bevatten veel vitamine E, wat zorgt voor meer elasticiteit van de huid. Vitamine E bevat daarnaast veel antioxidanten welke helpen tegen de bescherming van schadelijke invloeden van buitenaf. Ook zitten er veel vezels in, welke zorgen voor het afbreken van afvalstoffen uit uw lichaam. Ook dit zorgt weer voor een mooie huid.
  5. Vette vis: vette vis bevat veel biotine (vitamine B8). Dit produceert vetzuren en aminozuren, waardoor de huid gezond blijft. Een tekort aan vitamine B8 kan zorgen voor een schilferige huid. Hiernaast bevat vette vis ook omega-3: vetzuren die de huid elastisch houden en goed voeden
  6. Avocado: avocado zit vol goede vetten, vezels en vitamine E. Deze voedingsstoffen hydrateren en beschermen de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf.
  7. Groene groentes: groene groentes zorgen ervoor dat de huid strak en stralend blijft. Dit komt doordat groene groentes boordevol ontstekingsremmende stoffen en antioxidanten zitten. Kook de groentes niet de lang, anders kookt u alle werkzame stoffen eruit.
  8. Oranje groentes: oranje groentes geven de huid een flinke oppepper! Deze zorgen er namelijk voor dat de celvernieuwing versnelt en dat poriën samentrekken. Hierdoor krijgt u een stralende teint.
  9. Appelazijn: pure appelazijn zit boordevol antioxidanten en alpha hydroxyzuren. Als u dit met een watje op uw huid dept en een half uurtje laat intrekken, worden dode huidcellen verwijderd en komt er een nieuwe, stralende huid tevoorschijn. Ook ouderdomsvlekjes worden doormiddel van deze methode iets vervaagd.
  10. Yoghurt: yoghurt is niet alleen lekker om te eten, maar u kunt dit ook perfect gebruiken als  gezichtsmasker. Het melkzuur in yoghurt zorgt ervoor dat de huid wordt ontvet, vocht wordt ingebracht en dat dode huidcellen worden losgeweekt. Ook werkt yoghurt verzachtend, bijvoorbeeld na verbranding door de zon.